12 Aralık 2017 Salı

Kinoalı Kısır


Herkese merhaba, diyet yapanlar,glutensiz ürünlerle beslenenler,şeker hastaları burada mı sizin için hem doyurucu hem de lezzetli bir tarifim var.
Kinoa nedir? Kimler kullanabilir? detaylı olarak buradaki yazımda bahsetmiştim.
Ayışığı Organik sitesinden aldığımda beri haftada 2 defa farklı tariflerle Kinoayı tüketiyorum.
Tüm tariflerimi tek tek yazıcam.

Kinoalı Kısır 

Kinoalı Kısır
1 çay bardağı Beyaz Kinoa
5-6 dal roka
2 küçük taze soğan
2 dal marul
7-8 dal maydonoz
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zeytin yağ
Yarım limon suyu
tuz,karabiber,dilediğiniz baharat

Kullanmaya başlamadan önce  kinoa nasıl tüketilir nasıl pişirilir çok araştırdım.
Okuduğum sitelerin bir çoğu kinoanın kendisine has bir kokusunun olduğunu 5-6 defa su ile yıkamak gerektiğini yazmış.
Kinoa taneleri çok küçük olduğu için pirinç süzgeçinde yıkamam çok zor oldu.
Bende plastik süzgecin içine koyarak suyun altında tutup yıkamayı tercih ettim.
Küçük bir tencereye yıkanmış kinoaları koyup göz kararı üzerinden 1 parmak geçecek şekilde su koydum. Kısık ateşte haşlamaya başladım.
Yaklaşık 15 dk içinde kendi suyu ile haşladım.
Haşlandığını kinoalar açılmaya başladığında anlayabilirsiniz.


Haşlanmış Kinoa
5 dk içini çekmesi için kapağını açmadan demlenmeye bıraktım.
Bir tavada salçaları yağ ile birlikte kavurduktan sonra soğumaya bıraktım.
Soğuduktan sonra  ılık kinoalarımla birlikte salçayı karıştırdım.
Ufak ufak doğradığım yeşilliklerimi de içine koyup yarım limon suyu,karabiber ve tuz ile birlikte karıştırdım.
İstediğiniz baharatı ekleyip damak tadınıza göre de hazırlayabilirsiniz.
Tabaklara alarak servis ettim.
Tadı aynı bulgur gibi hiç bir farkı yok.
Hazmı bulgura göre daha kolay.
Ayrıca inanılmaz tok tutuyor.
Aldığımdan beri devamlı kullanıyorum kesinlikle bir koku ya da değişik bir tat hissetmedim.
Diyet yapanlar için 4 yemek kaşığı Kinoa bir dilim ekmeğe eşitmiş tüketirken buna dikkat edin lütfen.
Organik gıdalara Ayışığı Organik sitesinden kolayca ulaşabilirsiniz.
Bu zamana kadar yapmış olduğum internetten alışverişindeki en bol tester veren firma.
Ayrıca ürünler çok güzel paketlenmiş olarak hızlı bir şekilde geliyor.






1 yorum:

  1. Ben geldimmm :).Bu kineoyı denemek hiç nasip olmadı salataya ya bayılırım yapmak lazım ^-^

    YanıtlaSil